7:00 – 8:30 „Wszyscy są , witam Was…” Przyjmowanie dzieci do żłobka:

  • – czas na swobodną zabawę dzieci w kącikach tematycznych,
  • – indywidualne zabawy edukacyjne z opiekunami,
  • – czas na realizację własnych pomysłów i fantazji,
  • – możliwość konsultacji rodziców z opiekunami.

8:30 – 8:50 Przygotowanie do śniadania – czynności higieniczne i pielęgnacyjne, wdrażanie elementów higieny osobistej.

8:50 – 9:20 Śniadanie – ćwiczenie samodzielności spożywania posiłków.

9:20 – 9:40 Trening czystości:

  • – nauka korzystania z nocnika i sedesu
    – wdrażanie elementów higieny osobistej
    – czynności higieniczno – pielęgnacyjne.

9:40 – 10:20 „Bo fantazja jest od tego, aby bawić się na całego”. Zabawy edukacyjno-rozwojowe kształcące naturalne talenty dzieci. Realizacja planu pracy żłobka:

  • – zajęcia kształtujące motorykę małą i dużą,
    – zabawy plastyczne,
    – zajęcia rytmiczne,
    – zabawy logopedyczne, wspomagające naukę prawidłowego mówienia,
    – zabawy paluszkowe, małe formy teatralne.

10:20 – 10:30 „Witaminki dla chłopczyka i dziewczynki”– podawanie dzieciom owoców.

10:30 – 11:30 „Gimnastyka to zabawa, to dla dzieci fajna sprawa”– zabawy ruchowe na świeżym powietrzu (w razie niepogody w sali).

11:30 – 11:50 Przygotowanie do obiadu: czynności higieniczne i pielęgnacyjne, wdrażanie elementów higieny osobistej.

11:50 – 12:20 Obiad – ćwiczenie samodzielności spożywania posiłków.

12:20 – 12:40 „Ach śpij, bo właśnie…” Przygotowanie do drzemki – wyciszenie przed snem: czytanie bajek, słuchanie muzyki.

12:40 – 14:40 Czas na sen lub leżakowanie.

14:40 – 15:00 Czynności pielęgnacyjne i higieniczne: trening czystości – nauka korzystania z nocnika i sedesu, wdrażanie elementów higieny osobistej.

15:00 – 15:15 Podwieczorek.

15:15 – 16:30 Zabawy swobodne. Rozchodzenie się dzieci do domu.

  • – zabawy ruchowe,
    – zabawy w kącikach zainteresowań (układanki, rysowanki, zabawy konstrukcyjne),
    – czas na indywidualne rozmowy rodziców z opiekunami.