7:00 – 8:30 „Wszyscy są , witam Was…” Przyjmowanie dzieci do żłobka:
- – czas na swobodną zabawę dzieci w kącikach tematycznych,
- – indywidualne zabawy edukacyjne z opiekunami,
- – czas na realizację własnych pomysłów i fantazji,
- – możliwość konsultacji rodziców z opiekunami.
8:30 – 8:50 Przygotowanie do śniadania – czynności higieniczne i pielęgnacyjne, wdrażanie elementów higieny osobistej.
8:50 – 9:20 Śniadanie – ćwiczenie samodzielności spożywania posiłków.
9:20 – 9:40 Trening czystości:
-
– nauka korzystania z nocnika i sedesu
– wdrażanie elementów higieny osobistej
– czynności higieniczno – pielęgnacyjne.
9:40 – 10:20 „Bo fantazja jest od tego, aby bawić się na całego”. Zabawy edukacyjno-rozwojowe kształcące naturalne talenty dzieci. Realizacja planu pracy żłobka:
-
– zajęcia kształtujące motorykę małą i dużą,
– zabawy plastyczne,
– zajęcia rytmiczne,
– zabawy logopedyczne, wspomagające naukę prawidłowego mówienia,
– zabawy paluszkowe, małe formy teatralne.
10:20 – 10:30 „Witaminki dla chłopczyka i dziewczynki”– podawanie dzieciom owoców.
10:30 – 11:30 „Gimnastyka to zabawa, to dla dzieci fajna sprawa”– zabawy ruchowe na świeżym powietrzu (w razie niepogody w sali).
11:30 – 11:50 Przygotowanie do obiadu: czynności higieniczne i pielęgnacyjne, wdrażanie elementów higieny osobistej.
11:50 – 12:20 Obiad – ćwiczenie samodzielności spożywania posiłków.
12:20 – 12:40 „Ach śpij, bo właśnie…” Przygotowanie do drzemki – wyciszenie przed snem: czytanie bajek, słuchanie muzyki.
12:40 – 14:40 Czas na sen lub leżakowanie.
14:40 – 15:00 Czynności pielęgnacyjne i higieniczne: trening czystości – nauka korzystania z nocnika i sedesu, wdrażanie elementów higieny osobistej.
15:00 – 15:15 Podwieczorek.
15:15 – 16:30 Zabawy swobodne. Rozchodzenie się dzieci do domu.
-
– zabawy ruchowe,
– zabawy w kącikach zainteresowań (układanki, rysowanki, zabawy konstrukcyjne),
– czas na indywidualne rozmowy rodziców z opiekunami.